Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO (speciellt samhällskunskap och religion)
Sv
Socialt:
Positiv ledare, visar mycket omtanke om andra
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En (prata mer)
jobba mera självständigt i alla ämnen
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Vara muntlig aktiv på alla en-lektioner
Målsättning på lång sikt:
tala mycket en på en-lektionerna
[elev] vill tycka om franskaSkolan:
– mer grupparbete i engelska, diskussioner i små grupper
[lärare] tipsar om franskaböcker och filmer (eller annat roligt c:)
Föräldrar:
–
Elev:
kolla på franska filmer
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på att delta i diskussioner. Bra på att sköter läxorna. Är duktig på svenska.
Socialt:
Mycket bra kompis. Ställer upp när kompisarna behöver hjälp.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Lägga mer tid på läxor. Vill bli ännu bättre på SO. och N.O.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Prata mer på SO-lektionerna. Lägga mer tid på S.O. och N.O.
Målsättning på lång sikt:
Satsa ppå VG i svenska, bild, idrottSkolan:
Svenskaläraren ger förslag på böcker.
Föräldrar:
föräldrarna påminner om läxor och prov
Elev:
Ta hem böckerna varje dag och kolla om de har läxa.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig på att lyssna in kunskap.
Bra på de praktiska delarna.
Socialt:
Bra kompis
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
försöka skaffa mer kunskaper i så många teoretiska ämnen som möjligt
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
– vara ombytt och deltaga på Idrotten.
– [elev] fundera ut en bra praktikplats.
Målsättning på lång sikt:
Fundera ut vilket program på gymnasiet som skulle locka.Skolan:
Ansvarar för att strukturera upp [elev]s vardag i skolan.
Hjälpa [elev] mot ett bra gymnasieval.
Föräldrar:
– Se till så att [elev] tar med sig idrottskläder
– ”peppa” [elev] i sitt val av praktikplats.
Elev:
– Börja fundera över tiden efter [skolnamn].
– komma med förslag till praktikplats.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på id och HK. Hon är duktig på sköta läxorna.
Socialt:
[elev] är mycket social och har många kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] måste jobba mer med engelska. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
MVG i id
VG i HK, slöjd, musik
Målsättning på lång sikt:
VG i SV
Klara G i enSkolan:
Extra hjälp med engelska på EVA
Föräldrar:
hjälper med läxorna.
Elev:
Öva engelska.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Eleven är duktig på samarbete!
Passar tider o. kommer med material.
Eleven tar ansvar för sin inlärning.
Socialt:
Hon är trevlig och bra kompis med alla. Ställer upp för de andra. Verkar trivas i 8 E!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Matte behöver stabiliseras.
Ev. läxhjälp på EVA?
Social utveckling:
Måste öka det muntliga deltagandet!
Målsättning på kort sikt:
Plugga inför ma prov v. 48/49
Målsättning på lång sikt:
Prata mera, våga fråga!
Räcka upp handen!Skolan kan:
Berätta om problemet med tystheten för de andra i Al3
Möte med Gaby – om pratandet.
(ev vid tillfällen under skoldagen)
Föräldrar:
Kan öva med [elev] i matte
Elev:
[elev] tar hem matte o. lär ut till familjen
Och tar ansvar för att räcka upp handen vid minst 1 x vid varje lektionstillfälle!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
HK, Slöjd, Svenska,
Socialt:
Lugn, ansvarafull, snäll, trevlig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Lägga ner mer energi på skolarbetet i stort.
Social utveckling:
Mindre tidsoptimist, planera tiden bättre.
Målsättning på kort sikt:
Vill ha G i alla ämnen i första betyget.
Målsättning på lång sikt:
Vill bli polis.Skolan:
[mentor] håller kontakt med undervisande lärare och hör efter hur det går med studierna.
[mentor] har försökt få [elev] att förstå vikten av att deltaga i Idrott, tyvärr utan framgång.
Föräldrar:
Puscha på [elev]!
Läxorna, maten, idrott, sömn,
Elev:
Lägga ner mer tid och energi på skolarbetet.
Komma i tid till skolan. Planera Din tid bättre på morgonen, ej missa bussen!
Sova längre på natten. Äta bättre.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Engelska, allmänbildning
Socialt:
Ärlig, lätt att finna dig i nya situationer.
Kunskapsutveckling:
Handstilen
Spanskt uttal
Social utveckling:
Tala tydligare så att ingen behöver gissa vad du säger.
Målsättning på kort sikt:
Förbättra det spanska uttalet.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för MVG/ So, sp, mu, engSkolan:
–
Föräldrar:
–
Elev:
Fortsätta arbeta som tidigare.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, bild, slöjd
Språk
Socialt:
Snäll och hjälpsam. Lätt att umgås med alla. Månar om kompisar.
Kunskapsutveckling:
Skrivande och berättelser.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Bli bättre på att planera hemarbetet.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för MVG i idrott, slöjd och språk och VG i övriga ämnen.Skolan:
Att alla lärare ska vara tydliga med vad som krävs för att nå olika betyg.
Föräldrar:
Hjälpa till att påminna om hemarbetet. och planeringen av det.
Elev:
Hålla en god planering så att hemarbetet flyter lättare.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig praktiskt och i idrott.
Socialt:
Samarbetsvillig och omtänksam
Kunskapsutveckling:
Läsningen
Öva på att tala engelska
Social utveckling:
Våga vara mer muntligt aktiv.
Målsättning på kort sikt:
Att två böcker ska läsas och redovisas denna termin.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för godkänt i samtliga ämnen.Skolan:
Sven med ”steg-för steg”
Spec.undervisn. matematik i liten grupp.
Föräldrar:
Hjälp med att förhöra läxor i engelska.
Elev:
Se till att läxor och läsning hemma blir noga gjorda.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Sv, Bild (De flesta ämnena)
Socialt:
God kamrat. Kan känna av hur andra mår.
Kunskapsutveckling:
Bild
Social utveckling:
ta ledarplats när tillfälle ges.
Målsättning på kort sikt:
Försöka visa mer vad jag kan.
Målsättning på lång sikt:
Nå så långt som möjligt i alla ämnen för att kunna ”välja” när jag vet vad jag vill.Skolan:
Tänka på bra grupper.
Föräldrar:
Fortsätta att stötta!
Elev:
Visa vad du kan!
Fortsätta fokusera på skolan!