12121088

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Slöjd, Hemkunskap, Spanska, Matematik

Socialt:
omtänksam, snäll, trevlig, positiv, glad,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SO o. HK – läsa läxan bättre, öva mer hemma
En; lättare eng-böcker att läsa
titta på DVD-filmer o. lyssna på eng (ta bort den svenska textremsan) ha eng. textremsa.

Social utveckling:
Våga mer – räcka upp handen o. svara
– delta i diskussioner.

Målsättning på kort sikt:
Ska ha G i alla ämnen !

Målsättning på lång sikt:
Rally-gymnasium i Anderstorp.
(Ban-race)
Arkitekt[mentor] framför [elev]’s åsikter om de ämnen vi har diskuterat.
Jag undersöker hur vi ska få fler elever att äta bättre. Skolrestaurangen – cafeterian.
Vatten är ett krav.

Föräldrar:
Finns tillgängliga vid läxor o. prov.

Elev:
Pratar med Daniela om ”lätta” eng-böcker att läsa helst varje dag.
Tittar på engelska favoritfilmer och lyssnar mycket på uttal.
Läxläsningen blir [elev)’s ansvar.

12121087

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Svenska, Språk, Musik, Hemkunskap,

Socialt:
Positiv, glad, omtänksam, snäll, omhändertagande.

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Läsa på läxan bättre, framförallt i SO, men även i Sv, En, HK.
[elev] har bytt Ma-grupp v. 45, till PM/KA.

Social utveckling:
Prata lite mer på lektionerna, när man ska, enligt Jessica.

Målsättning på kort sikt:
Läsa läxan bättre. Komma ihåg böckerna. Några VG och G i betyget Ht -06.

Målsättning på lång sikt:
att få jobba med djur. Att kommain på en gy-utbildning, som handlar om djur.Skolan:
Jag som mentor för [elev], håller koll på hur [elev] tillgodoser sig undervisningen i olika ämnen, spec. (idag) SO, där det finns ett ?. Skkolans hemsida ska vara uppdaterad med läxschema/provschema, för att hjälpa till med hemarbetet.

Föräldrar:
Påminna o. fråga om läxor och prov.
Förhöra läxan.
Hålla koll på läxläsningen.

Elev:
Ta hem böckerna + läsa läxan.

12121086

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO. Slöjd, NO, Spanska, bild

Socialt:
Snäll, trevlig, omtänksam, rolig, glad, ”busig”, positiv ledare.

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En, Sv, Ma, Id

Social utveckling:

Målsättning på kort sikt:
Några VG, ev MVG i första betyget.

Målsättning på lång sikt:
Barn- och Fritidsprogrammet på Wasa, inriktning fotboll, vill [namn] gärna gå.Skolan:
[mentor] tar kontakt med undervisande lärare i Ma o. Id, för att klara ut vad [elev] kan göra för att höja sig.

Föräldrar:
Stötta med läxor och prov.

Elev:
Springa på Idrotten. Vara mer aktiv? Försöka vara mer aktiv när det gäller att prata på lektionerna. (En)

12121085

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Musik, slöjd, Svenska, SO, Tyska,

Socialt:
Glad, positiv, snäll, lätt för att skratta, omtänksam, ansvarstagande.

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Engelska; titta på eng. filmer utan svensk text. läsa enkla engelska böcker
NO; läsa läxan lite bättre, läsa bra till provet v. 49. Lycka till!

Social utveckling
Våga visa att Du kan! Prata lite mer!
Räcka upp handen, inte vara rädd för att svara fel!

Målsättning på kort sikt:
Bra första betyg, helst G i alla ämnen.

Målsättning på lång sikt:
Ett arbete med musik i.[mentor] hjälper till med eng. böcker.
[mentor] informerar sig om hur det går i skolan för [elev].

Föräldrar:
Hjälpa till vid läxor och prov, t.ex. förhöra.
Finnas till hands.

Elev:
En; titta på mer eng. filmer o. lyssna på språket. läsa eng. böcker.
Läsa läxorna bra!
Räcka upp handen, vara mer aktiv.

12121084

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Klarar alla ämnen bra, utom Ma o. No.

Socialt:
snäll, glad, positiv, omtänksam, rolig, trevlig, kan umgås med alla, positiv ledare,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
No
Ma? Gruppbyte ([mentor])

Social utveckling

Målsättning på kort sikt:
Vill få ett bra betyg, med några VG o. MVG.

Målsättning på lång sikt:
Vill jobba med människor.Skolan:
[namn] måste ta kontakt med [namn], ([namn] o. [namn]) ang. Ma o. NO för [elev]s del,

Matris för Sp?

Föräldrar:
Stöttar vid läxor och prov.

Elev:
fortsätta jobba så bra som Du gör nu, ännu bättre säger Mamma.

12121083

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Slöjd, Matematik, SO, NO,

Socialt:
Snäll, trevlig, omtänksam, noggrann, trygg i Dig själv, smårolig,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SV; läsa mer böcker
En; läsa mer böcker, titta på engelska filmer o. koppla bort svenska textremsan.

Social utveckling:
Räcka upp handen mer.
Prata lite mer på de olika lektionerna.

Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.

Målsättning på lång sikt:
Skolan:
Kolla upp om [elev] kan få extra En på EVA. ([mentor])
Prata med lärarna i En o. Sv, hur läget är just nu. Fortlöpande. ([mentor])

Föräldrar:
Stöttar och stödjer vid läxläsning o. prov.

Elev:
Läsa fler böcker både på Sv o. En.
[elev] pratar med [namn] om lämpliga böcker i En o. [namn] om svenskböcker.
Läsa på läxorna bättre.
Kolla engelska filmer.

12121082

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, NO, Ma, Idrott,

Socialt:
Bra, snäll, bra kompis, trevlig, positiv, lätt för att skratta, omtänksam, hjälpsam, rolig,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En; läsa eng. böcker, titta på eng. filmer utan den svenska texten. Ta den eng. texten om det går.
Sp;

Social utveckling
Våga lite mer på lektionerna, när det gäller att räcka upp handen och svara.

Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.

Målsättning på lång sikt:
Skolan.
[Mentor] kontrollerar Sp (namn), om det går att ha lättare hörförståelse-band.
Ta fram enkla eng-böcker, ev. att läsa på lektion el. som läxa hemma.

Föräldrar:
Finnas till hand för läxor o. prov.
Pusha på med eng. filmer.

Elev:
Utföra arbetet.
Satsa på En o. Sp.

12121081

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Bild, slöjd, Musik, Svenska, Hemkunskap.

Socialt:
Positiv, glad, rolig (busig), omtänksam, snäll,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] släpper spanska-ämnet fr.o.m. v. 46. du får mer tidöver till läxläsning för övriga ämnen: SO, NO, Hk, En,

Social utveckling:
försöka lugna ner sig lite grann och därmed få ut mer av lektionerna.

Målsättning på kort sikt:
Vill ha ett bra betyg = G i alla ämnena.

Målsättning på lång sikt:
Ishockey-spelare. Vill gå på speciellt Hockey-gymnasium.[mentor] håller kontakt med undervisande lärare, om hur läget är för [elev] just nu.
Skolans hemsida är uppdaterad, vad gäller läxschema och provschema.

Föräldrar:
Påminna och fråga om läxor o. prov.
Förhöra.

Elev:
Prata mindre på lektionerna.
Läsa läxorna bättre.

12121080

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, NO, Id, Bild, HK, Ma

Socialt:
Glad, positiv, tar bra ansvar, kan lita på [elev], snäll, trevlig, rolig, positiv ledare,

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En; behöver träna uttalet
Ty; -”-

Social utveckling

Målsättning på kort sikt:
Bli bättre i En + Ty.
Få bra betyg, så att du kommer in på Strömsholms Ridsportsgymnasium.

Målsättning på lång sikt:
Komma in på -gymnaisum [se ovan]
[elev] vill bli tävlingsryttare/SM-ryttare.

[Mentor] tar kontakt med undervisande lärare i Ma o. Id, för att ta reda på hur läget är.

Föräldrar:
Backa upp och vara till hjälp, om det behövs.

Elev:
Vara aktiv på lektionerna.
Fortsätta jobba som Du gör nu, både skriftligt och muntligt.

12121079

Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Slöjd, Musik, Idrott

Socialt:
Snäll, trevlig, rolig, positiv, glad, (busig), omtänksam, hjälpsam.

Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Engelska; läsa engelska texter, skriva,
Svenska; läsa texter och skriva.
SO; läsa mer, läxa?

Social utveckling

Målsättning på kort sikt:
Vill gärna ha förbättrat Engelska. (VG)
Önskar G i alla ämnena.

Målsättning på lång sikt:
[namn] vill gärna bli polis (nov -06)Skolan:
[Mentor] håller kontakt med undervisande lärare och kollar läget.
Läxor och läxschema i En, So, No. [mentor]
Skolan uppdaterar läxschema o. provschema.

Föräldrar:
Hjälper till med läxor o. prov.

Elev:
Läsa läxorna som ges.