Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Jobbar effektivt och koncentrerat i alla ämnen och får bra resultat.
Socialt:
Positiv och glad tjej som bidrar med mycket i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Pröva på svårare uppg i ex en. Vara mer aktiv och argumentera för sina åsikter i no.
Social utveckling:
fortsätta vara en som bidrar med mycket positivt i klassen.
Målsättning på kort sikt:
Prata en hela tiden (utv. jul).
Målsättning på lång sikt:
Nå de högre betygen i de flesta ämnen i åk 9.Skolan:
Stötta [elev] och alltid prata en med [elev].
Uppmuntra [elev] till att pröva svårare uppg. i olika ämnen.
Föräldrar:
Stötta [elev] i att nå målen för de gögre betygen på lång sikt.
Elev:
Prata en på lektioner. Fråga ef svårare uppgifter.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig i språk, deltar aktivt på lektioner och tar ansvar för sina läxor och prov.
Socialt:
Trivs i klassen, kan samarbeta och tar ansvar för gruppen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka prata mer en på lektionerna – kan mycket. Ska försöka jobba lite saktare och mer på djupet.
Social utveckling:
Försöka fortsätta vara en som tar ansvar för gruppen – en positiv kraft.
Målsättning på kort sikt:
Vara på lekt. Har jag förhinder prata med sin mentor.
Målsättning på lång sikt:
Försöka satsa på minst VG i nägra ämnen (en, sl) och klara målen för ma.Skolan:
Uppmuntra [elev] att vara aktiv muntligt i språk
Föräldrar:
Stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Bry sig mer om skolan, försöka satsa och ha tålamod.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] har lätt för språk, tar ansvar för allt sitt skolarbete, jobbar lugnt och koncentrerat
Socialt:
[elev] behöver prata mer i en ? sp.
Våga lita på sin förmåga och känna att du vågar visa dig i gruppen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Utveckla det muntliga i språk. Komma ihåg läxan i hemkunskap till månd.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Planera läxor bättre. Mentor skickar hem prov- och läxschema.
Målsättning på lång sikt:
Så småningom bli mer och mer aktiv muntligt i språkämnen.Skolan:
Stötta [elev] på bästa sätt ex mentor pratar med en-lärare. Påminna om läxor och prov.
Föräldrar:
Försöka stötta [elev] med läxor och prov.
Elev:
Ta hem läxböcker, anteckna i kalender. försöka säga något på en och sp vid varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] tycker att det går mycket bra i hk, sl och ma.
Socialt:
Tillför mycket lugn och stabilitet i klassen.
Ansvarsfull i alla lägen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka höras och synas mycket mer på en-lektionerna.
Social utveckling:
Fortsätta vara en lugn och stabil person i klassen.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska varje en-lektion räcka upp handen och på varje en-lektion såga någon mening på en.
Målsättning på lång sikt:
Kämpa mer med en för att nå målen åk 9.Skolan:
Uppmuntra och stötta [elev] för att målen i en ska nås.
Föräldrar:
Stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Visa mig mer aktiv på en-lektioner.
Våga visa vad jag kan – våga göra fel.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Ansvarafull – vill alltid göra sitt bästa. Jobbar koncentrerat på lektioner.
Socialt:
Är alltid positiv och trevlig i klassen och mot alla vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka visa sina kunskaper mer i all ämnen. Våga lite på sig själv. Det gör inget att säga fel. [elev] ska jobba med röd kurs hemma och repetera enheter i ma.
Social utveckling:
Fortsätta att bidra med det positiva och trevliga.
Målsättning på kort sikt:
Bli säkrare i ma när det gäller enheter. Rep de områden som behövs.
Målsättning på lång sikt:
Försöka att för det mesta prata en på lektoner.
Vara aktivare muntligt i ty. Jobba för att bli säkrare i ma.Skolan:
Stötta [elev] till ökat självförtroende.
Uppmuntra honom till att svara på frågor.
Malärare + mentor tar ansvar för det [elev] ska repetera i ma.
Föräldrar:
Påminna om att jobba med ma hemma.
Elev:
Ta hem matteböcker. Prata med [namn] om ma.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig i det egna arbetet, har lätt för att lära – klarar alla ämnen bra.
Socialt:
Kan samarbeta med behöver visa sig mera engagerad i klassrummet.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan vara mer aktiv muntligt i de flesta ämnen. Kan också fråga mera ex. i ma.
Social utveckling:
Försöka ta råd och hjälp från sina lärare.
Målsättning på kort sikt:
Passa tider (ma): prata med mentor om frånv (tandl). Alltid säga till när man går till tandl etc.
Målsättning på lång sikt:
Satsa på de högre betygen i ty, en och några till.Skolan:
Stötta [elev] i att pröva på svårare uppg.
Uppmärksamma [elev] i klassrummet.
Föräldrar:
Stötta [elev] i att satsa och fördjupa sig mer i skolarbetet.
Elev:
Passa tider i ma – inte komma efter.
Jobba mer på djupet – visa mig aktiv på lektioner i alla ämnen.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Det är kul med matte.
Id
SO
NO
Socialt:
Ambitiös
Duktig på att samarbeta med andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Sp
Bl [?]
Social utveckling:
Vara mer muntlig aktiv i alla ämnen
Målsättning på kort sikt:
räcka upp handen en gång varje lektion
repetera spanska en gång i veckan
Målsättning på lång sikt:
vara mer muntlig aktiv i alla ämnen
Vara duktigare på att rita
Bli bättre på SpanskaSkolan:
fråga [elev] även om han inte räcker upp handen
se [elev] när han räcker upp handen
Föräldrar:
Förhöra
Pågående samtal om målen.
Elev:
Räcka upp handen en gång varje lektion.
Fråga [lärare] vad du kan göra för att förbättra dig i bild.
Ta hem spanskaböcker en gång i veckan och repetera det som du har gjort i skolan.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Spanskan är roligt.
NO
SO
Socialt:
[elev] är mycket duktig på att samarbeta med andra.
Mycket målmedveten och ambitiös.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Bild – vill bli bättre på att måla
Id – våga komma med egna förslag och visa att hon verkligen vill
Social utveckling:
Ta mer plats och våga säga mer.
Målsättning på kort sikt:
Skriv upp idrottsaktiviteter och reagera när det blir för enformig
Våga svara
Målsättning på lång sikt:
Våga stå för sina åsikter och vara muntligt aktiv i alla ämnen.Skolan:
Uppmuntra och ge feedback (respons)
Föräldrar:
Påminna om målsättnignar
Uppmuntra och ge respons
Elev:
Be [namn] ocm tips hur du kan bli bättre
Räcka upp handen mer, våga även när du inte är 100 % säker!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO (speciellt samhällskunskap och religion)
Sv
Socialt:
Positiv ledare, visar mycket omtanke om andra
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En (prata mer)
jobba mera självständigt i alla ämnen
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Vara muntlig aktiv på alla en-lektioner
Målsättning på lång sikt:
tala mycket en på en-lektionerna
[elev] vill tycka om franskaSkolan:
– mer grupparbete i engelska, diskussioner i små grupper
[lärare] tipsar om franskaböcker och filmer (eller annat roligt c:)
Föräldrar:
–
Elev:
kolla på franska filmer
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Det är roligt med slöjd och bilden.
Det fungerar bra på SV och en.
Socialt:
[elev] är mycket omtänksam. Hon kan samarbeta med alla.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] vill bli mer aktivt muntlig i alla ämnen.
Social utveckling:
Våga ta mer plats.
Målsättning på kort sikt:
Räcka upp handen en gång varje lektion
Målsättning på lång sikt:
Att vara aktiv i alla muntliga moment.Skolan:
– se till att de bli mer samtalsövningar i mindre grupp
Föräldrar:
– pågående samtal om [elev]s mål
Elev:
– Räcka upp handen en gång varje lektion.