Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på S.O. Är duktig i engelska när han vill. Duktig på slöjd och idrott.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. [elev] är omtänksam och omtyckt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Börja ta hem läxorna. Lägga ner mer tid på skolan.
[elev] ska prata mindre på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Jobba med läxorna hemma. Redovisa böckerna på SV.
Prata mindre på lektionerna.
Målsättning på lång sikt:
MVG i SO och Id.
VG i Sv och EnSkolan:
–
Föräldrar:
Hjälper till med läxorna. Fråga efter läxor.
Elev:
Sluta att prata på lektionerna. [elev] ska lyssna bättre på lärarna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig på att lyssna, och på datorer, bra på sp.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Är glad och social.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
behöver bli bättre på att sköta läxorna i en och HK.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska börja ta hem en HK böckerna på fredagarna.
Ska försöka bli bättre på Sv.
Målsättning på lång sikt:
Klara minst G i alla ämnen.Skolan:
–
Föräldrar:
hjälper med läxorna
Elev:
Måste ta hem böckerena och tala om när han har prov.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är mycket bra på att samarbeta. Bra på att ta tag i saker.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill bli bättre på att redovisa. Behöver bli bättre på att planera
Social utveckling:
Ska försöka hjälpa de dom är lite utanför.
Målsättning på kort sikt:
Läser mera böcker hemma.
Målsättning på lång sikt:
Vill bli bra på redovisa.Skolan:
Svenskläraren ger förslag på böcker [elev] kan läsa.
Föräldrar:
Hjälpa [elev] med planering av läxor.
Elev:
Räcka upp handen mer. Alltid ha med sig böcker hem.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på idrott. [elev] lägger ner mycket tid på läxorna.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar och är snäll mot dem. [elev] brukar hjälpa andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna och delta mer aktivt i undervisningen.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Börja delta mer i undervisningen. Når MVG i SO.
Målsättning på lång sikt:Skolan:
Lärarna ska ställa direkta frågor till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa med läxorna.
Elev:
[elev] ska börja räcka upp handen på lektionerna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] deltar ofta i diskussioner. De flesta ämnena klarar [elev] väldigt bra. Sköter läxorna bra.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Ställer upp för sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver läsa mer. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
VG i HK, Matte, Bild, Sp, SV, NO, En
MVG i idrott
Målsättning på lång sikt:
Delta mer muntligt i undervisningen.Skolan:
Lärarna ställer direkt fråga till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa [elev med läxorna.
Elev:
Delta mer aktivt i undervisningen.]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på språk (Sp, en). Tar mycket ansvar. Sköter läxorna väldigt bra. [elev] är mycket duktig på idrott.
Socialt:
[elev] är en väldigt bra kompis. Hon är bra på att lyssna och är rädd om sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vara mer delaktig i diskussioner. Behöver bygga upp sin självförtroende.
Social utveckling:
[elev] måste våga säga ”nej” ibland.
Målsättning på kort sikt:
Ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
MVG i id, sp.
VG i en, ma
Målsättning på lång sikt:
Få så bra betyg som möjligt.Skolan:
Att [elev] får den hjälp hon behöver.
Föräldrar:
fortsätta hjälpa med läxorna
Elev:
vara mer aktivt muntligt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Eleven har lätt för att framföra egna åsikter
är duktig muntligt, han vågar ta ställning
Duktig på de praktiska ämnen
Eleven har bra minne och lätt för att förstå.
Socialt:
Duktig på samarbete, alltid trevlig!
Kan föra fram gruppen!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Matte måste förbättras!
Stavningen – kolla [lärare]!?
Social utveckling:
Tänk på vem du sitter bredvid.
Det kan bli lugnare omkring dig.
Målsättning på kort sikt:
Redovisning i SO, kanske VG?
Målsättning på lång sikt:
Höja betygen SO
Id
Stabilisera matte.Skolan:
Ev extra uppgifter för stavningen
kolla skriften – handstilen.
[mentor] kolla hyllan (gör eleven läxorna där?)
Föräldrar kan:
Påminna om läxor!
Kolla matte/repetera ibland
Elev:
Eleven tar ansvar för läsning minst 10 min per dag och
tar hem läxorna för att visa.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig muntligt. (Eng)
Han har inga problem kunskapsmässigt om bara viljan finns.
Socialt:
[elev] engagerar sig för sina kompisar.
Han är trevlig!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Träning behövs: göra läxor, slutföra uppgifter, komma i tid, med material
Social utveckling:
[elev] måste öka deltagandet i skolans liv!
Målsättning på kort sikt:
Slutför uppgifterna i svenska!
Redovisning av boken! (hos [lärare])
Målsättning på lång sikt:
Att nå G i Sv. o. Ma
Att prata mindre o. vara aktiv!Skolan:
[lärare] o. [lärare] fixar en plan för redovisningarna.
Lärarna kan påpeka vissa beteenden!
Föräldrar kan:
Hjälpa till med pennan!
Påminna om skolans start o. läxorna!
Elev:
[elev] tar ansvar för sin inlärning hemma
Han arbetar varje dag med uppgifter minst 30 min.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Är i tid med material.
Tar ansvar för inlärningen i skolan
[elev] är lugn o. stör ej undervisningen.
Socialt:
Är bra på samarbete i de flesta ämnen.
Han är bra kompis, men går undan ibland
Trivs ändå i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] står just nu i G
Han vill försöka höja till VG i ”So”
Social utveckling:
HK – [namn] ? ev samtal i gruppen
Försöka få mer kontakt med [namn], [namn].
Målsättning på kort sikt:
Bättre läxläsning!
Mer muntlig aktivitet, öka deltagandet!
Målsättning på lång sikt:
Höja motivationen!Skolan:
Påminna ibland om läxor, motivation!
Föräldrar kan:
Öva med [elev]
läsa läxorna
kolla tiden!
Elev skall:
Ta anvar för läxorna! Dvs. ta alltid hem böcker o. material o. plugga med familjen minst 15 min om dagen!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är en mycket positiv elev som är duktig på att lära sig. Det gäller tekniska saker (ej NOämnet) han är händig.
Socialt:
En trevlig elev (med lite överdrift ibland)
[elev] trivs i sitt lilla gäng.
[elev] kan vara ensamvarg ibland men trivs med det!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Att jobba lite mer o. bättre med eng.
Social utveckling:
Idrotten kan [elev] vara med på!
Samarbete kan förbättras.
Målsättning på kort sikt:
Fixa redovisningar i Sv.
Lämna uppgifter i HK för att få G
Målsättning på lång sikt:
Bli bättre på SO
Öka motivationen!Skolan:
Lärarna påpekar ifall det behövs.
dvs. mindre prat
andra attityder
Föräldrar:
Påpinner om idrottskläder
o. kolla läxorna
Elev:
[elev] tar ansvar för att:
befinna sig på plats – idrott/HK
Sv – tar Simon hem läsningen med uppgifter!
Ingen skolkning framöver!