Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Nogrann, ordentlig, punktlig, flitig.
Socialt:
Fungerar bra. Bra kompisar både i skolan och på fritiden.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Har lite låg motivation på SO:n.
Tycker frågor SO är svåra.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Prata med lärare efter prov om du är missnöjd.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Se [elev].
Föräldrar:
Stötta [elevens initial] till att prata mer och vara aktiv i skolan.
Elev:
Räcka upp handen varje lektion.
Försöka jobba mot att vara mer aktiv i diskussioner.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bra backning hemma.
Bra på språk, känner att det är lätt att lära sig.
Socialt:
Har kompisar. Inga problem.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Lite orolig för att svara fel.
Social utveckling:
Jobba mot att bli bättre på att ta kritik.
Målsättning på kort sikt:
Prata mer, räcka upp handen mer.
Matematik – visa mer för [mentors initialer]
Målsättning på lång sikt:
Planera mera, speciellt vad gäller läxor.Skolan:
Uppmärksamma [elev] på matten.
Föräldrar:
Fortsätta stötta [elev] hemma och hjälpa till med läxor.
Elev:
Det är bara att göra det! (Räcka upp handen)
Verkligen [understuket] prata med [mentors initialer] på matten.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott.
Vill lära sig.
Tycker det går bra på prov.
Socialt:
Glad och uppmuntrande.
Hjälpsam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill lära sig fördjupa sig mer.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Prata mer på språklektionerna.
Att läsa kortare texter och berätta om dem.
Målsättning på lång sikt:
Sköta läxorna bättre.
Läsa mer.Skolan:
Påminna.
Föräldrar:
Lyssna.
Elev:
Berätta.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
God egenkännedom.
Verbal, utföra saker muntligt. göra sig förstådd.
Socialt:
Omtänksam
försöker tänka positivt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Behöver träna på att skriva.
Få en ökad förståelse, ett större djup.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Öva på att skriva mer.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Påminna.
Informera AL om ”SVEN”.
Föräldrar:
Se till att [elevens initial] har böcker med sig hem varje dag.
Elev:
På EVA-tid ha ”SVEN”. [understruket]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är mycket duktig i ma och en.
[elev] kan framföra sina åsikter för det mesta på ett bra sätt. (elev) är självständig.
Socialt:
[elev] trivs och har kompisar i klassen
Samarbetar oftast bra och är mycket självständig.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Delta mer aktivt i de flesta ämnen.
[elev] ska försöka vara mer muntligt aktiv i spanska.
Social utveckling:
Träna på att våga visa att jag kan vara hjälpsam och omtänksam.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska försöka säga några meningar på spanska, på varje lekt fr o m v 46.
Målsättning på lång sikt:
[elev] ska vara mer engagerad på lektioner,
Visa mer sina förmågor; delta aktivt diskussioner.Skolan:
Vi kan uppmuntra och stötta [elev] på lektionerna till mer aktivitet.
Föräldrar:
Fortsätta att stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Jobba mot de målsättningar vi satt upp idag.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev]s starka sida är musiken och är duktig i en – har språkkänsla.
Socialt:
[elev] tillför mycket lugn och stabilitet i klassen. [elev] är ansvarafull och noggrann i ditt arbete.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan visa sig mer aktiv muntligt på alla lekt – visa mer att han kan, förstår och har synpunkter. [elev] kan prata mer en på lekt.
Social utveckling:
Våga vara mer aktiv muntligt i grupp.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska försöka fr v 47 prata en med [lärare] i naturliga situationer.
Målsättning på lång sikt:
[elev] blir aktivare muntligt i alla ämnen.Skolan:
Stötta [elev] på lekt – uppmärksamma honom, ställa frågor osv.
Föräldrar:
Fortsätta stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
[elev] tar ansvar för att prata en så mycket på lekt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Jobbar bra när du är koncentrerad. Duktig muntligt i sv. duktig i hemk.
Socialt:
Öppen och för det mesta en positiv kraft i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Våga visa sig muntligt på en-lektioner – Våga lita på sig själv – våga göra fel. Jobba med SO-läxor hemma – utnyttja EVA-tid + SVEN lekt. [elev] vill få mer inf och förklaring i SO.
Social utveckling:
[elev] behöver stärka sitt självförtroende, behöver bli stöttad i detta. [elev] måste ta för sig av den hjälp och stöd som finna.
Målsättning på kort sikt:
[elev]
ska försöka koncentrera sig på skolarbetet och inte det som är utanför. Måste ta hem läxor, hålla reda på provtider. Stämma av med [mentor] varje vecka.
Målsättning på lång sikt:
Nå målen i sv, ma och en.Skolan:
Få den extra hjälp och stöd du behöver av SO-lärare, ma-lärare och mentor.
Föräldrar:
Hjälpa och stötta [elev] med läxor.
Elev:
Vara ärlig, ta hem läxor, förbereda sig till prov. Inte komma med bortförklaringar.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Jobbar effektivt och koncentrerat i alla ämnen och får bra resultat.
Socialt:
Positiv och glad tjej som bidrar med mycket i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Pröva på svårare uppg i ex en. Vara mer aktiv och argumentera för sina åsikter i no.
Social utveckling:
fortsätta vara en som bidrar med mycket positivt i klassen.
Målsättning på kort sikt:
Prata en hela tiden (utv. jul).
Målsättning på lång sikt:
Nå de högre betygen i de flesta ämnen i åk 9.Skolan:
Stötta [elev] och alltid prata en med [elev].
Uppmuntra [elev] till att pröva svårare uppg. i olika ämnen.
Föräldrar:
Stötta [elev] i att nå målen för de gögre betygen på lång sikt.
Elev:
Prata en på lektioner. Fråga ef svårare uppgifter.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Ansvarafull – vill alltid göra sitt bästa. Jobbar koncentrerat på lektioner.
Socialt:
Är alltid positiv och trevlig i klassen och mot alla vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka visa sina kunskaper mer i all ämnen. Våga lite på sig själv. Det gör inget att säga fel. [elev] ska jobba med röd kurs hemma och repetera enheter i ma.
Social utveckling:
Fortsätta att bidra med det positiva och trevliga.
Målsättning på kort sikt:
Bli säkrare i ma när det gäller enheter. Rep de områden som behövs.
Målsättning på lång sikt:
Försöka att för det mesta prata en på lektoner.
Vara aktivare muntligt i ty. Jobba för att bli säkrare i ma.Skolan:
Stötta [elev] till ökat självförtroende.
Uppmuntra honom till att svara på frågor.
Malärare + mentor tar ansvar för det [elev] ska repetera i ma.
Föräldrar:
Påminna om att jobba med ma hemma.
Elev:
Ta hem matteböcker. Prata med [namn] om ma.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig i det egna arbetet, har lätt för att lära – klarar alla ämnen bra.
Socialt:
Kan samarbeta med behöver visa sig mera engagerad i klassrummet.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan vara mer aktiv muntligt i de flesta ämnen. Kan också fråga mera ex. i ma.
Social utveckling:
Försöka ta råd och hjälp från sina lärare.
Målsättning på kort sikt:
Passa tider (ma): prata med mentor om frånv (tandl). Alltid säga till när man går till tandl etc.
Målsättning på lång sikt:
Satsa på de högre betygen i ty, en och några till.Skolan:
Stötta [elev] i att pröva på svårare uppg.
Uppmärksamma [elev] i klassrummet.
Föräldrar:
Stötta [elev] i att satsa och fördjupa sig mer i skolarbetet.
Elev:
Passa tider i ma – inte komma efter.
Jobba mer på djupet – visa mig aktiv på lektioner i alla ämnen.