Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är allmänn bildad. [elev] är starkast i SO och även väldigt duktig på spanska och svenska.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar och är en bra kompis.
[elev] är väldigt framåt och har lätt för att prata med vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver träna på att redovisa inför gruppen.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
VG i id, slöjd, bild, Mu,
MVG i Sp och SO
Målsättning på lång sikt:
MVG i de flesta ämnenaSkolan:
Mer arbetsro
Föräldrar:
hjälper till med läxorna.
Elev:
våga säga sina åsikter
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på svenska och även bild.
Socialt:
[elev] trivs i klassen och med sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna. [elev] ska sköta engelska läxor bättre.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska börja prata mer på lektionerna.
VG i spanska
Målsättning på lång sikt:
MVG i svenska VG i allt annat.
Vill komma in på Växjö Fria Gymnasiet.Skolan:
lärarna ställer ditekt frågor till [elev].
Föräldrar:
hjälper till med läxorna.
Elev:
Ska börja delta mer i undervisningen.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bra på skriftliga prov. [elev] är bra på S.O.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Hon är snäll och omtänksam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver träna på att redovisa och prata inför andra.
Social utveckling:
Behöver lära känna flera i [ort].
Målsättning på kort sikt:
Räcker upp handen på lektionerna.
Målsättning på lång sikt:
MVG i S.O.
VG i de flesta ämnena.Skolan:
försöka ställa direkta frågor till [elev]
Föräldrar:
fortsätta att stöder med läxorna
Elev:
Räcka upp handen på varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på S.O. Är duktig i engelska när han vill. Duktig på slöjd och idrott.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. [elev] är omtänksam och omtyckt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Börja ta hem läxorna. Lägga ner mer tid på skolan.
[elev] ska prata mindre på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Jobba med läxorna hemma. Redovisa böckerna på SV.
Prata mindre på lektionerna.
Målsättning på lång sikt:
MVG i SO och Id.
VG i Sv och EnSkolan:
–
Föräldrar:
Hjälper till med läxorna. Fråga efter läxor.
Elev:
Sluta att prata på lektionerna. [elev] ska lyssna bättre på lärarna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på id och HK. Hon är duktig på sköta läxorna.
Socialt:
[elev] är mycket social och har många kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] måste jobba mer med engelska. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
MVG i id
VG i HK, slöjd, musik
Målsättning på lång sikt:
VG i SV
Klara G i enSkolan:
Extra hjälp med engelska på EVA
Föräldrar:
hjälper med läxorna.
Elev:
Öva engelska.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Duktig på att lyssna, och på datorer, bra på sp.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Är glad och social.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
behöver bli bättre på att sköta läxorna i en och HK.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska börja ta hem en HK böckerna på fredagarna.
Ska försöka bli bättre på Sv.
Målsättning på lång sikt:
Klara minst G i alla ämnen.Skolan:
–
Föräldrar:
hjälper med läxorna
Elev:
Måste ta hem böckerena och tala om när han har prov.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är mycket bra på att samarbeta. Bra på att ta tag i saker.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill bli bättre på att redovisa. Behöver bli bättre på att planera
Social utveckling:
Ska försöka hjälpa de dom är lite utanför.
Målsättning på kort sikt:
Läser mera böcker hemma.
Målsättning på lång sikt:
Vill bli bra på redovisa.Skolan:
Svenskläraren ger förslag på böcker [elev] kan läsa.
Föräldrar:
Hjälpa [elev] med planering av läxor.
Elev:
Räcka upp handen mer. Alltid ha med sig böcker hem.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på idrott. [elev] lägger ner mycket tid på läxorna.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar och är snäll mot dem. [elev] brukar hjälpa andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna och delta mer aktivt i undervisningen.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Börja delta mer i undervisningen. Når MVG i SO.
Målsättning på lång sikt:Skolan:
Lärarna ska ställa direkta frågor till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa med läxorna.
Elev:
[elev] ska börja räcka upp handen på lektionerna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] deltar ofta i diskussioner. De flesta ämnena klarar [elev] väldigt bra. Sköter läxorna bra.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Ställer upp för sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver läsa mer. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
VG i HK, Matte, Bild, Sp, SV, NO, En
MVG i idrott
Målsättning på lång sikt:
Delta mer muntligt i undervisningen.Skolan:
Lärarna ställer direkt fråga till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa [elev med läxorna.
Elev:
Delta mer aktivt i undervisningen.]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på språk (Sp, en). Tar mycket ansvar. Sköter läxorna väldigt bra. [elev] är mycket duktig på idrott.
Socialt:
[elev] är en väldigt bra kompis. Hon är bra på att lyssna och är rädd om sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vara mer delaktig i diskussioner. Behöver bygga upp sin självförtroende.
Social utveckling:
[elev] måste våga säga ”nej” ibland.
Målsättning på kort sikt:
Ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
MVG i id, sp.
VG i en, ma
Målsättning på lång sikt:
Få så bra betyg som möjligt.Skolan:
Att [elev] får den hjälp hon behöver.
Föräldrar:
fortsätta hjälpa med läxorna
Elev:
vara mer aktivt muntligt.