Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Lär sig fort. Nyfiken.
Kommer ihåg.
Vill lära in saker.
Socialt:
Tänker på andra.
Visar hänsyn.
Visar respekt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Högre fokusering på Bilden.
Bli mer aktiv i grupparbeten.
Social utveckling:
Våga prata lite mer på raster. Även med andra än de i klassen.
Målsättning på kort sikt:
Trivas bättre.
Målsättning på lång sikt:
Få högre betygSkolan:
Få fart på [elev] i arbetet.
Föräldrar:
Uppmuntra.
Elev:
Välja ett annat bord än kompisarna på Bilden.
Försöka få upp tempot direkt i arbete. Göra en klar arbetsfördelning.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Gör vad han ska. Sköter tex läxor och arbete i skolan
Har bra förkunskaper.
Socialt:
Fungerar bra. [oläsligt] med kompisar och är oftast lugn.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Motsvarar inte riktigt den bilden [mentors initialer] + pappa har i bild & SO [SO understruket].
Social utveckling:
Fungerar bra.
Målsättning på kort sikt:
Satsa extra på SO.
Ha en seriösare inställning till bild.
Målsättning på lång sikt:
[Pil från ”Målsättning på kort sikt”.]
Aldrig sätta sig vid datorn utan böcker till nästa lektion.Skolan:
–
Föräldrar:
Påminna. Prata. Fråga hur det går. > BILD
Hjälpa till mer med SO-läxor.
Elev:
–
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott.
Vill lära sig.
Tycker det går bra på prov.
Socialt:
Glad och uppmuntrande.
Hjälpsam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill lära sig fördjupa sig mer.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Prata mer på språklektionerna.
Att läsa kortare texter och berätta om dem.
Målsättning på lång sikt:
Sköta läxorna bättre.
Läsa mer.Skolan:
Påminna.
Föräldrar:
Lyssna.
Elev:
Berätta.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
God egenkännedom.
Verbal, utföra saker muntligt. göra sig förstådd.
Socialt:
Omtänksam
försöker tänka positivt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Behöver träna på att skriva.
Få en ökad förståelse, ett större djup.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Öva på att skriva mer.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Påminna.
Informera AL om ”SVEN”.
Föräldrar:
Se till att [elevens initial] har böcker med sig hem varje dag.
Elev:
På EVA-tid ha ”SVEN”. [understruket]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är mycket duktig i ma och en.
[elev] kan framföra sina åsikter för det mesta på ett bra sätt. (elev) är självständig.
Socialt:
[elev] trivs och har kompisar i klassen
Samarbetar oftast bra och är mycket självständig.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Delta mer aktivt i de flesta ämnen.
[elev] ska försöka vara mer muntligt aktiv i spanska.
Social utveckling:
Träna på att våga visa att jag kan vara hjälpsam och omtänksam.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska försöka säga några meningar på spanska, på varje lekt fr o m v 46.
Målsättning på lång sikt:
[elev] ska vara mer engagerad på lektioner,
Visa mer sina förmågor; delta aktivt diskussioner.Skolan:
Vi kan uppmuntra och stötta [elev] på lektionerna till mer aktivitet.
Föräldrar:
Fortsätta att stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Jobba mot de målsättningar vi satt upp idag.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev]s starka sida är musiken och är duktig i en – har språkkänsla.
Socialt:
[elev] tillför mycket lugn och stabilitet i klassen. [elev] är ansvarafull och noggrann i ditt arbete.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan visa sig mer aktiv muntligt på alla lekt – visa mer att han kan, förstår och har synpunkter. [elev] kan prata mer en på lekt.
Social utveckling:
Våga vara mer aktiv muntligt i grupp.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska försöka fr v 47 prata en med [lärare] i naturliga situationer.
Målsättning på lång sikt:
[elev] blir aktivare muntligt i alla ämnen.Skolan:
Stötta [elev] på lekt – uppmärksamma honom, ställa frågor osv.
Föräldrar:
Fortsätta stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
[elev] tar ansvar för att prata en så mycket på lekt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] har lätt för språk, tar ansvar för allt sitt skolarbete, jobbar lugnt och koncentrerat
Socialt:
[elev] behöver prata mer i en ? sp.
Våga lita på sin förmåga och känna att du vågar visa dig i gruppen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Utveckla det muntliga i språk. Komma ihåg läxan i hemkunskap till månd.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Planera läxor bättre. Mentor skickar hem prov- och läxschema.
Målsättning på lång sikt:
Så småningom bli mer och mer aktiv muntligt i språkämnen.Skolan:
Stötta [elev] på bästa sätt ex mentor pratar med en-lärare. Påminna om läxor och prov.
Föräldrar:
Försöka stötta [elev] med läxor och prov.
Elev:
Ta hem läxböcker, anteckna i kalender. försöka säga något på en och sp vid varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] tycker att det går mycket bra i hk, sl och ma.
Socialt:
Tillför mycket lugn och stabilitet i klassen.
Ansvarsfull i alla lägen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka höras och synas mycket mer på en-lektionerna.
Social utveckling:
Fortsätta vara en lugn och stabil person i klassen.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska varje en-lektion räcka upp handen och på varje en-lektion såga någon mening på en.
Målsättning på lång sikt:
Kämpa mer med en för att nå målen åk 9.Skolan:
Uppmuntra och stötta [elev] för att målen i en ska nås.
Föräldrar:
Stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Visa mig mer aktiv på en-lektioner.
Våga visa vad jag kan – våga göra fel.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Ansvarafull – vill alltid göra sitt bästa. Jobbar koncentrerat på lektioner.
Socialt:
Är alltid positiv och trevlig i klassen och mot alla vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka visa sina kunskaper mer i all ämnen. Våga lite på sig själv. Det gör inget att säga fel. [elev] ska jobba med röd kurs hemma och repetera enheter i ma.
Social utveckling:
Fortsätta att bidra med det positiva och trevliga.
Målsättning på kort sikt:
Bli säkrare i ma när det gäller enheter. Rep de områden som behövs.
Målsättning på lång sikt:
Försöka att för det mesta prata en på lektoner.
Vara aktivare muntligt i ty. Jobba för att bli säkrare i ma.Skolan:
Stötta [elev] till ökat självförtroende.
Uppmuntra honom till att svara på frågor.
Malärare + mentor tar ansvar för det [elev] ska repetera i ma.
Föräldrar:
Påminna om att jobba med ma hemma.
Elev:
Ta hem matteböcker. Prata med [namn] om ma.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Det är kul med matte.
Id
SO
NO
Socialt:
Ambitiös
Duktig på att samarbeta med andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Sp
Bl [?]
Social utveckling:
Vara mer muntlig aktiv i alla ämnen
Målsättning på kort sikt:
räcka upp handen en gång varje lektion
repetera spanska en gång i veckan
Målsättning på lång sikt:
vara mer muntlig aktiv i alla ämnen
Vara duktigare på att rita
Bli bättre på SpanskaSkolan:
fråga [elev] även om han inte räcker upp handen
se [elev] när han räcker upp handen
Föräldrar:
Förhöra
Pågående samtal om målen.
Elev:
Räcka upp handen en gång varje lektion.
Fråga [lärare] vad du kan göra för att förbättra dig i bild.
Ta hem spanskaböcker en gång i veckan och repetera det som du har gjort i skolan.