Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är mycket bra på att samarbeta. Bra på att ta tag i saker.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill bli bättre på att redovisa. Behöver bli bättre på att planera
Social utveckling:
Ska försöka hjälpa de dom är lite utanför.
Målsättning på kort sikt:
Läser mera böcker hemma.
Målsättning på lång sikt:
Vill bli bra på redovisa.Skolan:
Svenskläraren ger förslag på böcker [elev] kan läsa.
Föräldrar:
Hjälpa [elev] med planering av läxor.
Elev:
Räcka upp handen mer. Alltid ha med sig böcker hem.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på idrott. [elev] lägger ner mycket tid på läxorna.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar och är snäll mot dem. [elev] brukar hjälpa andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna och delta mer aktivt i undervisningen.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Börja delta mer i undervisningen. Når MVG i SO.
Målsättning på lång sikt:Skolan:
Lärarna ska ställa direkta frågor till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa med läxorna.
Elev:
[elev] ska börja räcka upp handen på lektionerna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] deltar ofta i diskussioner. De flesta ämnena klarar [elev] väldigt bra. Sköter läxorna bra.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Ställer upp för sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver läsa mer. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
VG i HK, Matte, Bild, Sp, SV, NO, En
MVG i idrott
Målsättning på lång sikt:
Delta mer muntligt i undervisningen.Skolan:
Lärarna ställer direkt fråga till [elev].
Föräldrar:
fortsätter att hjälpa [elev med läxorna.
Elev:
Delta mer aktivt i undervisningen.]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på språk (Sp, en). Tar mycket ansvar. Sköter läxorna väldigt bra. [elev] är mycket duktig på idrott.
Socialt:
[elev] är en väldigt bra kompis. Hon är bra på att lyssna och är rädd om sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vara mer delaktig i diskussioner. Behöver bygga upp sin självförtroende.
Social utveckling:
[elev] måste våga säga ”nej” ibland.
Målsättning på kort sikt:
Ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
MVG i id, sp.
VG i en, ma
Målsättning på lång sikt:
Få så bra betyg som möjligt.Skolan:
Att [elev] får den hjälp hon behöver.
Föräldrar:
fortsätta hjälpa med läxorna
Elev:
vara mer aktivt muntligt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är en duktig, ambitiös elev.
Är duktig på engelska
Även SO, ma, sv.
Socialt:
[elev] är bra på samarbete. Hon passar tider, gär att lita på!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] vill aktivera sig mer på lektionerna. Prata, ta ställning osv.
HK?
Social utveckling:
Lugna ner dig / ta upp temat vid ett annat tillfälle så du hinner att fundera!
Målsättning på kort sikt:
Redovisning i SO
Målsättning på lång sikt:
Det muntliga!Skolan:
Vi kan försöka lösa konflikten i HK.
Föräldrar:
–
Elev:
Läsa lite eng. litteratur.
En utmaning!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är alltid glad och positiv. Hon har ett positivt o. nyfiket sätt att ta in kunskaper
[elev] tycker om sagor, uppsatser mm och är duktig på det. Hon tycker om att brodera.
Socialt:
Hon trivs på rasterna bland sina kompisar.
Är bra kompis med alla (undantag [elevnamn])
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] vill öva mer på redovisningar och öva ännu mer på proven.
Social utveckling:
[elev] vill träna på att lyssna bättre på de andra för att få bättre samarbete.
Målsättning på kort sikt:
Redovisningar i SO i november och även på eng.
Målsättning på lång sikt:
Samarbetet bör förbättras (mål: 9:an)Skolan
Kan bidra med gruppbildning just för grupparbete o. samarbete. [elev] tycker att det är bättre, lättare då
Föräldrar kan:
lyssna på hennes redovisningar.
Elev:
[elev] ansvarar för att: lyssna bättre på lektionerna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Eleven är duktig på samarbete!
Passar tider o. kommer med material.
Eleven tar ansvar för sin inlärning.
Socialt:
Hon är trevlig och bra kompis med alla. Ställer upp för de andra. Verkar trivas i 8 E!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Matte behöver stabiliseras.
Ev. läxhjälp på EVA?
Social utveckling:
Måste öka det muntliga deltagandet!
Målsättning på kort sikt:
Plugga inför ma prov v. 48/49
Målsättning på lång sikt:
Prata mera, våga fråga!
Räcka upp handen!Skolan kan:
Berätta om problemet med tystheten för de andra i Al3
Möte med Gaby – om pratandet.
(ev vid tillfällen under skoldagen)
Föräldrar:
Kan öva med [elev] i matte
Elev:
[elev] tar hem matte o. lär ut till familjen
Och tar ansvar för att räcka upp handen vid minst 1 x vid varje lektionstillfälle!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är en duktig elev som sköter sin inlärning bra. [elev] är ambitiös och klarar sig bra. [elev] har bra tudieteknik-
Socialt:
En mycket bra kompis, som bryr sig om sina kompisar o. ställer upp när det behövs. Trivs på rasterna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver träna sin engelska. Mest stavning!
Social utveckling:
Våga vara lite tuffare, säga ifrån.!!
Målsättning på kort sikt:
Kolla upp med [lärare] om eng.
Målsättning på lång sikt:
Hålla G i Moderna språk trots svårigheterna i ämnet engelska.Skolan kan:
1 – kontakta [lärare i engelska]
2 – prata med idrottsläraren [namn]
Föräldrar kan:
Öva lite på engelskan
Kolla läxorna på eng.
Elev:
[elev] tar ansvar för samtal med [engelsklärare] och liteextra övningar hemma
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
HK, Slöjd, Svenska,
Socialt:
Lugn, ansvarafull, snäll, trevlig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Lägga ner mer energi på skolarbetet i stort.
Social utveckling:
Mindre tidsoptimist, planera tiden bättre.
Målsättning på kort sikt:
Vill ha G i alla ämnen i första betyget.
Målsättning på lång sikt:
Vill bli polis.Skolan:
[mentor] håller kontakt med undervisande lärare och hör efter hur det går med studierna.
[mentor] har försökt få [elev] att förstå vikten av att deltaga i Idrott, tyvärr utan framgång.
Föräldrar:
Puscha på [elev]!
Läxorna, maten, idrott, sömn,
Elev:
Lägga ner mer tid och energi på skolarbetet.
Komma i tid till skolan. Planera Din tid bättre på morgonen, ej missa bussen!
Sova längre på natten. Äta bättre.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Slöjd, Hemkunskap, Spanska, Matematik
Socialt:
omtänksam, snäll, trevlig, positiv, glad,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SO o. HK – läsa läxan bättre, öva mer hemma
En; lättare eng-böcker att läsa
titta på DVD-filmer o. lyssna på eng (ta bort den svenska textremsan) ha eng. textremsa.
Social utveckling:
Våga mer – räcka upp handen o. svara
– delta i diskussioner.
Målsättning på kort sikt:
Ska ha G i alla ämnen !
Målsättning på lång sikt:
Rally-gymnasium i Anderstorp.
(Ban-race)
Arkitekt[mentor] framför [elev]’s åsikter om de ämnen vi har diskuterat.
Jag undersöker hur vi ska få fler elever att äta bättre. Skolrestaurangen – cafeterian.
Vatten är ett krav.
Föräldrar:
Finns tillgängliga vid läxor o. prov.
Elev:
Pratar med Daniela om ”lätta” eng-böcker att läsa helst varje dag.
Tittar på engelska favoritfilmer och lyssnar mycket på uttal.
Läxläsningen blir [elev)’s ansvar.