Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Det är roligt med slöjd och bilden.
Det fungerar bra på SV och en.
Socialt:
[elev] är mycket omtänksam. Hon kan samarbeta med alla.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] vill bli mer aktivt muntlig i alla ämnen.
Social utveckling:
Våga ta mer plats.
Målsättning på kort sikt:
Räcka upp handen en gång varje lektion
Målsättning på lång sikt:
Att vara aktiv i alla muntliga moment.Skolan:
– se till att de bli mer samtalsövningar i mindre grupp
Föräldrar:
– pågående samtal om [elev]s mål
Elev:
– Räcka upp handen en gång varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Mu går bra
Det är kul med SO
Bild är rolig.
Socialt:
[elev] tar egna initiativ.
Är duktig på att samarbeta med andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vara mer muntlig aktiv i alla ämnen.
Social utveckling:
Våga ta plats.
Målsättning på kort sikt:
Räcka upp handen en gång varje lektion.
Målsättning på lång sikt:
Vara muntlig aktivSkolan:
– alla ämnen: diskussions- samtalsfrågor i mindre grupp.
se till att [elev] sitter i mitten av klassrummet
Föräldrar:
– pågående samtal om muntlig aktivitet på lektionerna
Elev:
räcka upp handen varje lektion
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Det är roligt med matten.
Det går bra på NO:n.
Socialt:
[elev] kan samarbeta med alla. Hon är mycket omtänksam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Prata mer i nästan alla ämnen.
Engelskan (börja prata)
Social utveckling:
Våga ta för sig.
Målsättning på kort sikt:
Räcka upp handen en gång varje lektion.
Målsättning på lång sikt:
Prata mer i nästan alla ämnen.
Engelskan (börja prata)Skolan:
– försöka att prata mer i smågrupper på engelskalektionerna (extraresurs?)
Föräldrar:
– kolla upp med [elev] om hon räcker upp handen
Elev:
– räcka upp handen en gång varje lektion
– säga till när du sitter ”fel” och har svårt att koncentrera dig
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO har blivit mycket roligare.
Roligt med idrott.
Socialt:
Är duktir på att samarbeta med andra.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Satsa lite extra på NO.
En, särskilt muntligt
Social utveckling:
Blir mer muntligt aktiv i alla ämnen.
Målsättning på kort sikt:
NO: Delta aktivt i diskussioner, räcka upp handen.
En: Säga någonting på engelska varje en-lektion
Räcka upp handen en gång varje lektion.
Målsättning på lång sikt:
Minst VG i NO och En
Vara muntligt aktiv i alla ämnen.Skolan:
– Ställa frågor till [elev] även om hon inte räcker upp handen.
Föräldrar:
-vhjälpa till med NO:n
– pågående samtal om målen
Elev:
– NO: repetera hemma, helst efter varje lektion
försöka att alltid delta i diskussioner
– En: säga någonting på en varje en-lektion
Alla ämnen: Räcka upp handen en gång varje lektion
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, ID, NO
Socialt:
[elev] kan samarbeta med alla. Positiv ledare.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Spanska
Engelska (bygga upp ett bra ordförråd, skriva)
Social utveckling:
Prata mycket på lektionerna – men på rätt tillfälle!
Målsättning på kort sikt:
prata mindre
tala spanska varje spansklektion
Målsättning på lång sikt:
komma igång med att prata spanskaSkolan:
– [namn 1/namn 2/namn3]pratar med [namn] och Spa-gruppen
– Tala mycket spanska > fler 2 och 2 övningar
Föräldrar:
– fortsätta att prata med [elev] om ”pratandet”
Elev:
– prata mindre/försöka att få med kompisarna också
– tala spanska minst en gång per lektion
– passa mentorstiden!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på att delta i diskussioner. Bra på att sköter läxorna. Är duktig på svenska.
Socialt:
Mycket bra kompis. Ställer upp när kompisarna behöver hjälp.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Lägga mer tid på läxor. Vill bli ännu bättre på SO. och N.O.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Prata mer på SO-lektionerna. Lägga mer tid på S.O. och N.O.
Målsättning på lång sikt:
Satsa ppå VG i svenska, bild, idrottSkolan:
Svenskaläraren ger förslag på böcker.
Föräldrar:
föräldrarna påminner om läxor och prov
Elev:
Ta hem böckerna varje dag och kolla om de har läxa.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är allmänn bildad. [elev] är starkast i SO och även väldigt duktig på spanska och svenska.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar och är en bra kompis.
[elev] är väldigt framåt och har lätt för att prata med vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver träna på att redovisa inför gruppen.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
VG i id, slöjd, bild, Mu,
MVG i Sp och SO
Målsättning på lång sikt:
MVG i de flesta ämnenaSkolan:
Mer arbetsro
Föräldrar:
hjälper till med läxorna.
Elev:
våga säga sina åsikter
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på svenska och även bild.
Socialt:
[elev] trivs i klassen och med sina kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna. [elev] ska sköta engelska läxor bättre.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska börja prata mer på lektionerna.
VG i spanska
Målsättning på lång sikt:
MVG i svenska VG i allt annat.
Vill komma in på Växjö Fria Gymnasiet.Skolan:
lärarna ställer ditekt frågor till [elev].
Föräldrar:
hjälper till med läxorna.
Elev:
Ska börja delta mer i undervisningen.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bra på skriftliga prov. [elev] är bra på S.O.
Socialt:
[elev] har lätt för att få kompisar. Hon är snäll och omtänksam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] behöver träna på att redovisa och prata inför andra.
Social utveckling:
Behöver lära känna flera i [ort].
Målsättning på kort sikt:
Räcker upp handen på lektionerna.
Målsättning på lång sikt:
MVG i S.O.
VG i de flesta ämnena.Skolan:
försöka ställa direkta frågor till [elev]
Föräldrar:
fortsätta att stöder med läxorna
Elev:
Räcka upp handen på varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på id och HK. Hon är duktig på sköta läxorna.
Socialt:
[elev] är mycket social och har många kompisar.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] måste jobba mer med engelska. [elev] ska börja med att räcka upp handen på lektionerna.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
MVG i id
VG i HK, slöjd, musik
Målsättning på lång sikt:
VG i SV
Klara G i enSkolan:
Extra hjälp med engelska på EVA
Föräldrar:
hjälper med läxorna.
Elev:
Öva engelska.