Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Suger åt sig kunskap bra.
Upplever sig duktig i språk.
Socialt:
Fungerar i klassrummet.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Ta tag i hemarbetet i tid.
Inte repetera i sista stund.
Social utveckling:
Försöka närma sig några av tjejerna i klassen.
Målsättning på kort sikt:
[Pil från ”Social utveckling”]
Målsättning på lång sikt:
Må bättre.Skolan:
Ringa varandra [pil mot ”Föräldrar”]
Föräldrar:
[Pil mot ”skolan”]
Elev:
–
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
God egenkännedom.
Verbal, utföra saker muntligt. göra sig förstådd.
Socialt:
Omtänksam
försöker tänka positivt.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Behöver träna på att skriva.
Få en ökad förståelse, ett större djup.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Öva på att skriva mer.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Påminna.
Informera AL om ”SVEN”.
Föräldrar:
Se till att [elevens initial] har böcker med sig hem varje dag.
Elev:
På EVA-tid ha ”SVEN”. [understruket]
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Mycket duktig muntligt; kan diskutera och motivera sina åsikter på ett bra sätt. Tar ansvar för sin egen inlärning
Socialt:
Tar ansvar i gruppen; positiv kraft i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan utveckla sitt skriftspråk både i en och sv. Jobba medvetet med sina texter.
[elev] behöver blir säkrare i algebra och ekvation.
Social utveckling:
Fortsätta vara en positiv kraft i klassen.
Målsättning på kort sikt:
försöka bli säkrare på algebra och ekvation. Jobba hemma till jul. Få extra repetitionsupg.
Mentor pratar med [namn]. Utv. vid jul med [samma namn].
Målsättning på lång sikt:
Klara målen för åk 9 i ma.Skolan:
Få extrauppg och stöd av malärare för att nå målen på kort sikt.
Föräldrar:
Påminna och ma och stötta [elev].
Elev:
Ta hem extrauppg i ma. Jobba helst lite varje dag.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev]s starka sida är musiken och är duktig i en – har språkkänsla.
Socialt:
[elev] tillför mycket lugn och stabilitet i klassen. [elev] är ansvarafull och noggrann i ditt arbete.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] kan visa sig mer aktiv muntligt på alla lekt – visa mer att han kan, förstår och har synpunkter. [elev] kan prata mer en på lekt.
Social utveckling:
Våga vara mer aktiv muntligt i grupp.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska försöka fr v 47 prata en med [lärare] i naturliga situationer.
Målsättning på lång sikt:
[elev] blir aktivare muntligt i alla ämnen.Skolan:
Stötta [elev] på lekt – uppmärksamma honom, ställa frågor osv.
Föräldrar:
Fortsätta stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
[elev] tar ansvar för att prata en så mycket på lekt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Jobbar bra när du är koncentrerad. Duktig muntligt i sv. duktig i hemk.
Socialt:
Öppen och för det mesta en positiv kraft i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Våga visa sig muntligt på en-lektioner – Våga lita på sig själv – våga göra fel. Jobba med SO-läxor hemma – utnyttja EVA-tid + SVEN lekt. [elev] vill få mer inf och förklaring i SO.
Social utveckling:
[elev] behöver stärka sitt självförtroende, behöver bli stöttad i detta. [elev] måste ta för sig av den hjälp och stöd som finna.
Målsättning på kort sikt:
[elev]
ska försöka koncentrera sig på skolarbetet och inte det som är utanför. Måste ta hem läxor, hålla reda på provtider. Stämma av med [mentor] varje vecka.
Målsättning på lång sikt:
Nå målen i sv, ma och en.Skolan:
Få den extra hjälp och stöd du behöver av SO-lärare, ma-lärare och mentor.
Föräldrar:
Hjälpa och stötta [elev] med läxor.
Elev:
Vara ärlig, ta hem läxor, förbereda sig till prov. Inte komma med bortförklaringar.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Jobbar effektivt och koncentrerat i alla ämnen och får bra resultat.
Socialt:
Positiv och glad tjej som bidrar med mycket i klassen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Pröva på svårare uppg i ex en. Vara mer aktiv och argumentera för sina åsikter i no.
Social utveckling:
fortsätta vara en som bidrar med mycket positivt i klassen.
Målsättning på kort sikt:
Prata en hela tiden (utv. jul).
Målsättning på lång sikt:
Nå de högre betygen i de flesta ämnen i åk 9.Skolan:
Stötta [elev] och alltid prata en med [elev].
Uppmuntra [elev] till att pröva svårare uppg. i olika ämnen.
Föräldrar:
Stötta [elev] i att nå målen för de gögre betygen på lång sikt.
Elev:
Prata en på lektioner. Fråga ef svårare uppgifter.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig i språk, deltar aktivt på lektioner och tar ansvar för sina läxor och prov.
Socialt:
Trivs i klassen, kan samarbeta och tar ansvar för gruppen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka prata mer en på lektionerna – kan mycket. Ska försöka jobba lite saktare och mer på djupet.
Social utveckling:
Försöka fortsätta vara en som tar ansvar för gruppen – en positiv kraft.
Målsättning på kort sikt:
Vara på lekt. Har jag förhinder prata med sin mentor.
Målsättning på lång sikt:
Försöka satsa på minst VG i nägra ämnen (en, sl) och klara målen för ma.Skolan:
Uppmuntra [elev] att vara aktiv muntligt i språk
Föräldrar:
Stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Bry sig mer om skolan, försöka satsa och ha tålamod.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] har lätt för språk, tar ansvar för allt sitt skolarbete, jobbar lugnt och koncentrerat
Socialt:
[elev] behöver prata mer i en ? sp.
Våga lita på sin förmåga och känna att du vågar visa dig i gruppen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Utveckla det muntliga i språk. Komma ihåg läxan i hemkunskap till månd.
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Planera läxor bättre. Mentor skickar hem prov- och läxschema.
Målsättning på lång sikt:
Så småningom bli mer och mer aktiv muntligt i språkämnen.Skolan:
Stötta [elev] på bästa sätt ex mentor pratar med en-lärare. Påminna om läxor och prov.
Föräldrar:
Försöka stötta [elev] med läxor och prov.
Elev:
Ta hem läxböcker, anteckna i kalender. försöka säga något på en och sp vid varje lektion.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] tycker att det går mycket bra i hk, sl och ma.
Socialt:
Tillför mycket lugn och stabilitet i klassen.
Ansvarsfull i alla lägen.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka höras och synas mycket mer på en-lektionerna.
Social utveckling:
Fortsätta vara en lugn och stabil person i klassen.
Målsättning på kort sikt:
[elev] ska varje en-lektion räcka upp handen och på varje en-lektion såga någon mening på en.
Målsättning på lång sikt:
Kämpa mer med en för att nå målen åk 9.Skolan:
Uppmuntra och stötta [elev] för att målen i en ska nås.
Föräldrar:
Stötta [elev] i skolarbetet.
Elev:
Visa mig mer aktiv på en-lektioner.
Våga visa vad jag kan – våga göra fel.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Ansvarafull – vill alltid göra sitt bästa. Jobbar koncentrerat på lektioner.
Socialt:
Är alltid positiv och trevlig i klassen och mot alla vuxna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] ska försöka visa sina kunskaper mer i all ämnen. Våga lite på sig själv. Det gör inget att säga fel. [elev] ska jobba med röd kurs hemma och repetera enheter i ma.
Social utveckling:
Fortsätta att bidra med det positiva och trevliga.
Målsättning på kort sikt:
Bli säkrare i ma när det gäller enheter. Rep de områden som behövs.
Målsättning på lång sikt:
Försöka att för det mesta prata en på lektoner.
Vara aktivare muntligt i ty. Jobba för att bli säkrare i ma.Skolan:
Stötta [elev] till ökat självförtroende.
Uppmuntra honom till att svara på frågor.
Malärare + mentor tar ansvar för det [elev] ska repetera i ma.
Föräldrar:
Påminna om att jobba med ma hemma.
Elev:
Ta hem matteböcker. Prata med [namn] om ma.