Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är en mycket positiv elev som är duktig på att lära sig. Det gäller tekniska saker (ej NOämnet) han är händig.
Socialt:
En trevlig elev (med lite överdrift ibland)
[elev] trivs i sitt lilla gäng.
[elev] kan vara ensamvarg ibland men trivs med det!
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Att jobba lite mer o. bättre med eng.
Social utveckling:
Idrotten kan [elev] vara med på!
Samarbete kan förbättras.
Målsättning på kort sikt:
Fixa redovisningar i Sv.
Lämna uppgifter i HK för att få G
Målsättning på lång sikt:
Bli bättre på SO
Öka motivationen!Skolan:
Lärarna påpekar ifall det behövs.
dvs. mindre prat
andra attityder
Föräldrar:
Påpinner om idrottskläder
o. kolla läxorna
Elev:
[elev] tar ansvar för att:
befinna sig på plats – idrott/HK
Sv – tar Simon hem läsningen med uppgifter!
Ingen skolkning framöver!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] har alltid material med sig och kommer i tid. Han har lätt för att koncentrera sig.
[elev] är duktig på slöjd, har det lätt för det praktiska.
Socialt:
kan samarbeta med alla. Är alltid trevlig och bra kompis. Man kan lita på [elev].
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] får inte släppa taget om ”ma”. och måste öka läsningen.
Social utveckling:
Fortsätt som nu!
Målsättning på kort sikt:
Kolla med hemkunskapen och livsmedelskunskap.
Läs ut boken: Sagan om ringen till to v. 47
Målsättning på lång sikt:
Läxläsning med regelbundna tider.
Klara G i matte.Skolan:
Mindre grupp/matte
Lärarna kan hjälpa om [elev] frågar.
Föräldrar:
Kolla läxorna och sköta om diskussioner om böcker och läsning.
Elev:
[elev] tar ansvar för att:
ta hem läxorna o. skönlitteratur!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
[elev] är duktig på det mesta och tar eget ansvar för sin inlärning
Socialt:
Är bra kompis – ställer alltid upp vid behov.
Trivs på rasterna.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill gärna bli bättre på svenska.
Vill gärna nå VG i matte.
Social utveckling:
[elev] vill bli bättre på att samarbeta (ex. Hk)
Målsättning på kort sikt:
Samarbete i HK.
Målsättning på lång sikt:
mer muntlig aktivitet
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Egentligen är [elev] duktig, men viljan saknas ibland.
Socialt:
Han är bra kompis, trivs på rasterna
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
kan förbättras genom läxläsning och aktivt arbete i undervisningen.
Social utveckling:
[elev] måste lära sig att lyssna!
och lugna ner sig lite.
Målsättning på kort sikt:
Plugga för nästa NO prov
Målsättning på lång sikt:
G i alla ämnen.
Ev byte till [lärare i SV2] och Svenska 2 efter jullovet.Skolan kan:
Förbereda byte till svenska 2
Påminna om att vara tystare och lugnare
Föräldrar kan:
kolla läxorna och ringer ifall det behövs!
[elev] tar ansvar för läxorna!
[elev] gör läxor minst 30 min varje dag!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Är duktig på idrotten. mycket aktiv
bra på praktiska saker
Eleven ser möjligheterna!
Socialt:
Bra på att samarbeta, lätt för att ta kontakt. Inget bråk osv.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] måste arbeta lite bättre på eng!!
Stabilisera sig!
Social utveckling:
Eleven måste lära sig att lyssna bättre på andra och prata mindre själv.
Målsättning på kort sikt:
göra läxorna speciellt till eng.
Målsättning på lång sikt:
att klara matte på bra sätt
VG till våren??
Öka motivationen!Skolan:
Vi påpekar ”pratandet”
Föräldrar kan:
Kolla läxor, prata lite engelska och hjälpa [elev] att komma in i sängen.
Elev:
[elev] tar hem läxor minst 1x i veckan för att visa eller plugga
Glöm ej matte!
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Hemkunskap, SO, Matematik, Slöjd.
Socialt:
Positiv, rolig, generös med Dig själv, glad, trevlig, ”busig” snäll.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SO, En, Sp, NO + övriga ämnen kan förbättras gm att läxläsningen förbättras.
Social utveckling:
[elev] vill ha ett mer vårdat språk.
Prata mindre på lektionerna ang. annat.
Målsättning på kort sikt:
Önskar G i alla ämnen.
Önskar VG i Ma, Id, Sl, Bl,
Målsättning på lång sikt:
Innebandy- eller IT-program på gymnasiet.[mentor] håller kontakt med [elev] och undervisande lärare om hur skolarbetet fortgår.
Skolan uppdaterar hemsidan ang. läxschema o. provschema.
Föräldrar:
Påminner och förhör läxor.
Finns tillgängliga och hjälper grna till inom rimliga tider.
Elev:
Komma ihåg läxböckerna åt båda hållen.
Göra läxorna bra, helst varje dag.
Förbättra koncentrationen på lektionerna.
Skriva in läxor o. prov i Elevkalendern.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Klarar alla ämnen bra, utom Ma o. No.
Socialt:
snäll, glad, positiv, omtänksam, rolig, trevlig, kan umgås med alla, positiv ledare,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
No
Ma? Gruppbyte ([mentor])
Social utveckling
–
Målsättning på kort sikt:
Vill få ett bra betyg, med några VG o. MVG.
Målsättning på lång sikt:
Vill jobba med människor.Skolan:
[namn] måste ta kontakt med [namn], ([namn] o. [namn]) ang. Ma o. NO för [elev]s del,
Matris för Sp?
Föräldrar:
Stöttar vid läxor och prov.
Elev:
fortsätta jobba så bra som Du gör nu, ännu bättre säger Mamma.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Slöjd, Matematik, SO, NO,
Socialt:
Snäll, trevlig, omtänksam, noggrann, trygg i Dig själv, smårolig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SV; läsa mer böcker
En; läsa mer böcker, titta på engelska filmer o. koppla bort svenska textremsan.
Social utveckling:
Räcka upp handen mer.
Prata lite mer på de olika lektionerna.
Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Kolla upp om [elev] kan få extra En på EVA. ([mentor])
Prata med lärarna i En o. Sv, hur läget är just nu. Fortlöpande. ([mentor])
Föräldrar:
Stöttar och stödjer vid läxläsning o. prov.
Elev:
Läsa fler böcker både på Sv o. En.
[elev] pratar med [namn] om lämpliga böcker i En o. [namn] om svenskböcker.
Läsa på läxorna bättre.
Kolla engelska filmer.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, NO, Ma, Idrott,
Socialt:
Bra, snäll, bra kompis, trevlig, positiv, lätt för att skratta, omtänksam, hjälpsam, rolig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En; läsa eng. böcker, titta på eng. filmer utan den svenska texten. Ta den eng. texten om det går.
Sp;
Social utveckling
Våga lite mer på lektionerna, när det gäller att räcka upp handen och svara.
Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan.
[Mentor] kontrollerar Sp (namn), om det går att ha lättare hörförståelse-band.
Ta fram enkla eng-böcker, ev. att läsa på lektion el. som läxa hemma.
Föräldrar:
Finnas till hand för läxor o. prov.
Pusha på med eng. filmer.
Elev:
Utföra arbetet.
Satsa på En o. Sp.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Bild, slöjd, Musik, Svenska, Hemkunskap.
Socialt:
Positiv, glad, rolig (busig), omtänksam, snäll,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] släpper spanska-ämnet fr.o.m. v. 46. du får mer tidöver till läxläsning för övriga ämnen: SO, NO, Hk, En,
Social utveckling:
försöka lugna ner sig lite grann och därmed få ut mer av lektionerna.
Målsättning på kort sikt:
Vill ha ett bra betyg = G i alla ämnena.
Målsättning på lång sikt:
Ishockey-spelare. Vill gå på speciellt Hockey-gymnasium.[mentor] håller kontakt med undervisande lärare, om hur läget är för [elev] just nu.
Skolans hemsida är uppdaterad, vad gäller läxschema och provschema.
Föräldrar:
Påminna och fråga om läxor o. prov.
Förhöra.
Elev:
Prata mindre på lektionerna.
Läsa läxorna bättre.