[Elev] vill bli bättre på att utnyttja lektionstiden.
Bli bättre på att se vilken nytta som utbildningen har för framtiden.Skolans åtagande: Se till att [elev] har tydliga ramar och vet var han ska vara.
[Elev]s ansvar: Att medvetet söka lugn och koncentration.
Skolans åtagande: Att koppla samman ämnen med framtida studier och yrkesliv.
[Elev]s ansvar: Att aktivt sträva efter att se framåt och att tänka positivt.
Hemmets ansvar: Att på ett positivt sätt hjälpa [elev] att se vägar in i framtiden genom diskussioner om olika möjligheter.
[Elev] vill bli bättre på att inte ställa oroimliga krav på sig själv.
Att utveckla sin förmåga att diskutera, analysera och beskriva, både muntligt och skriftligt.Skolans åtagande: att tydliggöra de krav som gäller i de olika ämnena och säkerställa att [elev] blir medveten om var hon befinner sig i förhållande till målen i respektive ämne.
Skolans åtagande: Ge möjlighet till diskussion och reflektion samt ge en god respons på det som kommer fram.
[Elev]s ansvar: Att medvetet arbeta för att synliggöra sin förståelse och aktivt ta del i olika diskussioner.
Hemmets ansvar: Att hjälpa och stödja [elev].
Att utveckla sin förmåga att diskutera, analysera och beskriva, både muntligt och skriftligt.
Att utveckla sin förmåga att planera sitt arbete.Skolans ansvar: Att ge tillfälle till diskussioner samt ge konstruktiva framåtsyftande råd.
[Elev]s ansvar: Att aktivt ta tillvara på de tillfälle, både spontanta och planerade, som erbjuds för diskussion.
Hemmets ansvar: Att aktivt stötta och stödja.
Skolans ansvar: Att tillhandahålla tydliga instruktioner och ramar.
[Elev]s ansvar: Att ta tillvara på information samt se till at få information som eventuellt har missats.
* Engelskan: Bibehålla och utveckla med mer avancerade uppgifter
* Göra sitt bästa i allt.
* Bild: Tänk till en extra gång om det är ”klart”.* Diskussion med [lärare] om tillvägagångssätt. (Föräldrarna tar gärna del i detta)
* Kämpa på. Koncentration. Disciplin.
* Reflektera över det man gör.–
Uppföljning: Nästa utv. samtal.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Engelska och svenska
Socialt:
Omtänksam lyhörd. Diplomatisk
Kunskapsutveckling:
Matte
So
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Att öka förståelsen i spanska.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för MVG i eng + sv.Skolan:
Finns möjlighet att sitta mer ostört under matte-lektionerna.
Föräldrar:
– (deltog ej)
Elev:
Fokusera på skolarbetet under lektionerna. Planera hemarbetet.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Matematik
Idrott
Socialt:
Omtänksam och lätt att komma överens med.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Visa vad du kan genom att vara aktivare muntligt under lektionerna
Social utveckling
–
Målsättning på kort sikt:
Att läsa och muntligt presentera en bok under ht -06.
Målsättning på lång sikt:
att nå målen för VG i de flesta ämnen.Skolan:
Alla lärare ska försöka hjälpa [elev] att bli mer aktiv under lektionerna.
Föräldrar:
Att hjälpa till och framför allt påminna om läxor och prov.
Elev:
Att komma ihåg att vara aktiv under lektionerna.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Praktiska ämnen
Spanska
Socialt:
Glad och positiv
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Vill bli bättre på SO, SV, NO, engelska
Social utveckling:
Behöver öva på våga säga vad du tycker och tänker.
Målsättning på kort sikt:
Att muntligt presentera en läst bok under ht -06.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för MVG i spanska, slöjd + hk.Skolan:
Kan man öka arbetet i spanska? (takt? mängd?)
Föräldrar:
Lite läxhjälp med NO+SO
Hjälp med planering.
Elev:
Tänka på att planera hemarbetet så att uppgifterna inte hopar sig.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Praktiska ämnen främst löjd, hk
Socialt:
–
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Svenska – läsningen
Engelska – läs- och hörförståelse
Social utveckling
Att tänka sig för innan han handlar eller säger saker.
Målsättning på kort sikt:
att redovisa en läst bok muntligt under ht.
Målsättning på lång sikt:
Att komma in på fordonsprogrammet.Skolan:
Erbjuder extra läxhjälp på håltimmen, måndag + fredagar.
föräldrar:
Mamma hjälper till med engelsk-läxor.
Elev:
[elev] ”offrar” sina håltimmar må + fred.
[elev] ska ta hjälp av mamma med hemarbetet vid behov.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
duktig praktiskt
Socialt:
Glad och positiv.
God inställning till skolarbete.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Läsningen, både lasförståelse + hastighet.
Social utveckling:
Fokusera under lektionerna.
Målsättning på kort sikt:
att muntligt redosvisa en bok denna termin.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för godkänt i samtliga ämnen.Skolan:
Byte till SVEN direkt.
Möjlighet att byta EVA-aktivitet till studiehjälp finns.
Föräldrar:
–
Elev:
Bli bra på att planera skol- och hemarbete.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Viljan att veta och lära.
Socialt:
Social, öppen, lätt att komma överens med.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Matematik
Social utveckling:
–
Målsättning på kort sikt:
Att muntligt presentera en klassiker under ht.
Målsättning på lång sikt:
Att nå målen för minst VG i de flesta ämnen.Skolan:
[elev] tycker att allt fungerar bra som det är.
Föräldrar:
–
Elev:
–