Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Klarar alla ämnen bra, utom Ma o. No.
Socialt:
snäll, glad, positiv, omtänksam, rolig, trevlig, kan umgås med alla, positiv ledare,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
No
Ma? Gruppbyte ([mentor])
Social utveckling
–
Målsättning på kort sikt:
Vill få ett bra betyg, med några VG o. MVG.
Målsättning på lång sikt:
Vill jobba med människor.Skolan:
[namn] måste ta kontakt med [namn], ([namn] o. [namn]) ang. Ma o. NO för [elev]s del,
Matris för Sp?
Föräldrar:
Stöttar vid läxor och prov.
Elev:
fortsätta jobba så bra som Du gör nu, ännu bättre säger Mamma.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Slöjd, Matematik, SO, NO,
Socialt:
Snäll, trevlig, omtänksam, noggrann, trygg i Dig själv, smårolig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
SV; läsa mer böcker
En; läsa mer böcker, titta på engelska filmer o. koppla bort svenska textremsan.
Social utveckling:
Räcka upp handen mer.
Prata lite mer på de olika lektionerna.
Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan:
Kolla upp om [elev] kan få extra En på EVA. ([mentor])
Prata med lärarna i En o. Sv, hur läget är just nu. Fortlöpande. ([mentor])
Föräldrar:
Stöttar och stödjer vid läxläsning o. prov.
Elev:
Läsa fler böcker både på Sv o. En.
[elev] pratar med [namn] om lämpliga böcker i En o. [namn] om svenskböcker.
Läsa på läxorna bättre.
Kolla engelska filmer.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, NO, Ma, Idrott,
Socialt:
Bra, snäll, bra kompis, trevlig, positiv, lätt för att skratta, omtänksam, hjälpsam, rolig,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En; läsa eng. böcker, titta på eng. filmer utan den svenska texten. Ta den eng. texten om det går.
Sp;
Social utveckling
Våga lite mer på lektionerna, när det gäller att räcka upp handen och svara.
Målsättning på kort sikt:
G i alla ämnen.
Målsättning på lång sikt:
–Skolan.
[Mentor] kontrollerar Sp (namn), om det går att ha lättare hörförståelse-band.
Ta fram enkla eng-böcker, ev. att läsa på lektion el. som läxa hemma.
Föräldrar:
Finnas till hand för läxor o. prov.
Pusha på med eng. filmer.
Elev:
Utföra arbetet.
Satsa på En o. Sp.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Idrott, Bild, slöjd, Musik, Svenska, Hemkunskap.
Socialt:
Positiv, glad, rolig (busig), omtänksam, snäll,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
[elev] släpper spanska-ämnet fr.o.m. v. 46. du får mer tidöver till läxläsning för övriga ämnen: SO, NO, Hk, En,
Social utveckling:
försöka lugna ner sig lite grann och därmed få ut mer av lektionerna.
Målsättning på kort sikt:
Vill ha ett bra betyg = G i alla ämnena.
Målsättning på lång sikt:
Ishockey-spelare. Vill gå på speciellt Hockey-gymnasium.[mentor] håller kontakt med undervisande lärare, om hur läget är för [elev] just nu.
Skolans hemsida är uppdaterad, vad gäller läxschema och provschema.
Föräldrar:
Påminna och fråga om läxor o. prov.
Förhöra.
Elev:
Prata mindre på lektionerna.
Läsa läxorna bättre.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
SO, NO, Id, Bild, HK, Ma
Socialt:
Glad, positiv, tar bra ansvar, kan lita på [elev], snäll, trevlig, rolig, positiv ledare,
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
En; behöver träna uttalet
Ty; -”-
Social utveckling
–
Målsättning på kort sikt:
Bli bättre i En + Ty.
Få bra betyg, så att du kommer in på Strömsholms Ridsportsgymnasium.
Målsättning på lång sikt:
Komma in på -gymnaisum [se ovan]
[elev] vill bli tävlingsryttare/SM-ryttare.
[Mentor] tar kontakt med undervisande lärare i Ma o. Id, för att ta reda på hur läget är.
Föräldrar:
Backa upp och vara till hjälp, om det behövs.
Elev:
Vara aktiv på lektionerna.
Fortsätta jobba som Du gör nu, både skriftligt och muntligt.
Elevens starka sidor
Kunskapsmässigt:
Bild, Slöjd, Musik, Idrott
Socialt:
Snäll, trevlig, rolig, positiv, glad, (busig), omtänksam, hjälpsam.
Sidor eleven kan utveckla
Kunskapsutveckling:
Engelska; läsa engelska texter, skriva,
Svenska; läsa texter och skriva.
SO; läsa mer, läxa?
Social utveckling
–
Målsättning på kort sikt:
Vill gärna ha förbättrat Engelska. (VG)
Önskar G i alla ämnena.
Målsättning på lång sikt:
[namn] vill gärna bli polis (nov -06)Skolan:
[Mentor] håller kontakt med undervisande lärare och kollar läget.
Läxor och läxschema i En, So, No. [mentor]
Skolan uppdaterar läxschema o. provschema.
Föräldrar:
Hjälper till med läxor o. prov.
Elev:
Läsa läxorna som ges.